tirsdag 6. mars 2012

Sengen til Amalie...

Forrige søndag dro mine tre kjære på vinterferie til Renåfjellet.
Jeg måtte være hjemme og jobbe, passe på huset, og har hatt et maleprosjekt på rommet til Amalie.

Jeg må si det var trist da bilen kjørte ut fra gårdsplassen søndag morgen.
Den dagen var fryktelig laaaang, og det var veldig stille og stusselig i huset.
Da var det bare å finne noe å bedrive tiden med- nemlig malig!!

Dag, min samboer, snekret "innebygd" seng til Amalie, da Mie ble født og skulle overta sprinkelsengen. En sånn seng ønsket jeg meg veldig da jeg var liten, og det var stor stas for Amalie å få "stor jente"-seng.
Den gangen ble sengen malt hvit, S 0502 Y.

Synes det var på tide å gjøre noe mer ut av den, og anledningen var perfekt. Så etter mye jobb ble den sånn:

Amalie er veldig glad i sommerfugler for tiden. Hun som så mange andre går rundt å synger "Sommerfugl i vinterland".
Fagene jeg har brukt er:
S 0502 Y som er på stolpene, skuffene, listene og noen av stripene.
Never 0904 Y48R som er de lyse stripene og på veggene ellers i rommet.
S 4005 Y80R som er de mørke stripene.
S4030 R50B sommerfuglene.

Jeg har laget egne sommerfuglsjablonger.
Marianne på jobben googlet sommerfugl og fant denne,
som jeg tegnet på overheadark og skar ut..
(Sånn Marri, da fikk du kreditt for den) 
Brukte svamp med lite maling på da jeg påførte den på veggen.
Vasket sjablongene mellom hver gang for å unngå fargesmitte.



Sengen er fremdeles ikke helt ferdig.
Det mangler bl.a. håndtak på skuffene. Har kjøpt dem,
men det tar litt tid før de kommer på ;).
Jeg skal også sy "gardiner" til åpningen.
Må bare finne et fint stoff, som går i disse fargene.

Det var en veldig fornøyd liten frøken som kom hjem torsdag ettermiddag.
Hun forteller til alle at "mamma har malt sommerfugler på senga mi!"

I morgen skal jeg blogge om kjøkkenet, koselig om du titter innom igjen da.
Ha en riktig så god tirsdagskveld. Jeg gleder meg til "Fruene"...

Klem fra Hilde




3 kommentarer:

  1. Marianne på jobben :)6. mars 2012 kl. 21:47

    Dette ble jo superfint Hilde! Dyktig!! Og sommerfuglene ble kjempefine!
    One happy girl:)
    Sånn seng skulle gjerne jeg hatt som liten også... :)

    SvarSlett
  2. Så flink du er sis,stooor klem:-)

    SvarSlett

På grunn av mye spam-kommentarer, er jeg nødt til å ha ordrebekreftelse på kommentarene- beklager dette.
Håper du likevel legger igjen spor etter deg.
Det settes stor pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...