søndag 28. desember 2014

FINESTE JULEGAVEN

Jeg fikk mange fine julegaver i år, men jeg må trekke fram gaven fra Dag.
Han har pusset opp en gammel falleferdig vedkomfyr som har stått i kjelleren her
i over 60 år.
Farmor brukte den blant annet til å koke klær på!


I følge pappa var den ikke ny når den kom hit...
Dag har googlet litt og det viser seg at disse ULEFOS 610 ovnene ble produsert mellom 1900 og 1920.

 
Den passer perfekt inne i kroken på kjøkkenet.

 
Snille Dag har drevet med denne i garasjen i flere uker!
Jentene har visst om dette, men de har greid å holde tett.
Amalie har hatt veldig lyst til å fortelle meg det,
men hun har altså ikke gjort det.
 
 
 

Sånn så ovnen ut før:

 
 
Dag har demontert hele ovnen, sandblåst, sveiset og hardloddet for å reparere ødelagte deler.
Til slutt har han lakkert med ovnslakk før den ble montert med ovnskitt.
Han har polert messingdetaljene og kjøpt nye knotter.
Den ble så utrolig fin!!


Men så fikk han den fineste julegaven av meg og, nemlig at jeg har tatt førerkort!!
17. Desember fikk jeg lappen- wopp woop.

I ettermiddag skal vi i juleselskap til Stine med familie.
En kosleig tradisjon vi har, 5 familier til sammen.
Neste år er det vel vår tur til å ha selskapet.

Ha en fin søndag folkens,
klem fra
Hilde Pernille


 

2 kommentarer:

  1. Så lekker!! :D Flinke Dag (og flinke jentene ;) ) <3

    Tenker han er glad han slipper å kjøre deg lenger *ler*

    SvarSlett
  2. WOW SÅ LEKKER
    VELDIG FLINK MANN
    OG VELDIGFLINKE DEG
    SØTE PERNILLE GRATULERER MED LAPPEN
    DETTE BLIR EN NY VERDEN<3
    KLEMMER I FLENG FRA ELI:)

    SvarSlett

På grunn av mye spam-kommentarer, er jeg nødt til å ha ordrebekreftelse på kommentarene- beklager dette.
Håper du likevel legger igjen spor etter deg.
Det settes stor pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...